perjantai 11. heinäkuuta 2008

Siili

Meidän pihassa on tänä kesänä vieraillut siili. Se tuhistelee ja rapistelee pitkin pihaa. Muutaman kerran se on ollut piilossa terassin alla. Kun se pelästyy se tärisee ja menee palloksi ja nostaa piikit pystyyn. Mutta se on kuitenkin aika kesy, se antoi meidän silittää. Eilen illalla se taas mönki kukkapenkissä ja me katseltiin sitä. Äiti sanoi, että minä voisin piirtää kuvan siilistä ja minä piirsin!
Tunteellinen siili

Oi, sanoi siili,
olen tunteellinen siili,
olen hyvä, kiltti, hellä.
Ja kenelläpä, kellä
on vastaansanomista?
Se vain on surullista,
että piikkikuoren alla
siilin hellyys piili.

Oi, sanoi siili,
olen surullinen siili,
niin yksinäinen jotta!
Ja se on aivan totta:
Se yksinänsä eli
ja piikein piikitteli,
ja piikkikuoren alla
sitten itkeskeli.

Kirsi Kunnas

Ei kommentteja: