torstai 21. elokuuta 2008

Lämpörullakiharoita ja sadeviittoja


Mummo teki minulle viikonloppuna koekampauksen lämpörullilla. Minulle laitetaan kiharat äitin serkun häihin, jotka on jonkun ajan päästä. Häiden jälkeen me lähdetään viikoksi etelään Mummon, Papan, iskän, äitin ja Olavin kanssa. Mutta kerron siitä lisää joskun myöhemmin. Nuo lämpörullat oli mukavan tuntuisia, niiden laittaminen ei sattunut yhtään ja ne lämmittivät kivasti. Olin ne päässä aika hauskan näköinen. Kun Mummo oli saanut kaikki hiukset rullattua ne saivat olla päässä sen aikaa, että jotkut tädit souti telkkarissa. Aikuisista se oli tosi jännittävää, miksiköhän?

Tällaiset kiharoista tuli. Mummo sanoi, että seuraavalla kerralla hiuksiin pitää laittaa jotain kampausnestettä ja rullat saa olla pidemmän aikaa, että kiharoista tulee paremmat. Minusta nämäkin olivat ihan kivat.


Sunnuntaina lähdettiin taas käymään lintutarhalla ja syöttämässä sorsia. Äiti jäi mummolaan ompelemaan. Pirkko-mummokin pyydettiin mukaan. Pirkko-mummo on oikeasti äitin mummo. Matkalla satoi vettä ja minä sain päälleni äitin vanhan sadeviitan, aika hassun näköinen!

Lintutarhalla sade lakkasi ja me ostettiin kioskista jäätelöt ja tikkarit. Lintutarhalta me käveltiin urheilukentälle, jossa oli iso koiranäyttely. Koiria oli kaiken kokoisia ja värisiä ja niitä oli paljon! Äiti, koska meille tulee koira?

1 kommentti:

Anonyymi kirjoitti...

Toi on mun (vanha) keltainen sadeviitta!!!